Jeugdopleiding zinkend schip
Geschreven door Ingezonden    dinsdag, 05 juni 2012 11:27   

Laatst vond ik een oude Elzevier, hierin las ik het verhaal over de jeugd opleidingen in Nederland, waar je het meeste en minste kans had om door te breken helaas kwam Ado Den Haag er niet goed van af. Omdat ik het niet zo erg begreep ben ik me wat gaan verdiepen in de situatie bij Ado Den Haag. Ook de  jeugdspelers die uit groot Den Haag komen die b.v. in 010 of 020 spelen of in het buitenland ben ik gaan uitzoeken waarom zij nu ergens anders spelen en niet bij ADO.

Het scouting apparaat van ADO Den Haag: Bekend als niet erg slagvaardig, al hoewel zij hebben ongetwijfeld jongens al Karim Rekim nu Man.City afkomstig van Scheveningen, Nathan Aka, nu Chelsea, Wilhelmus en beide bij jong Oranje, Rowendie Schoop,Wilhelmus naar 020, Robert Koesveld van Quick naar Heereveen nu naar 020 en de lijst is lang hier moet gezegd worden dat Aka weggehaald is op jongen leeftijd door Feyenoord van ADO.

Haaglandia heeft een samenwerking met Utrecht dus ook vanuit Rijswijk rijden de busjes af en aan. Een ene Romano van der Stoep uit Den Haag maakte onlangs zijn debuut in Oranje 018. Kortom het is leuk vissen in de vijver van groot Den Haag. Waarom spelen de boven genoemde spelers niet bij Ado? Ze zijn ongetwijfeld in beeld geweest, het praatje dat ze liever naar Feyenoord gaan is onzin, deze club hing aan een zijde draaitje. Echter wat er bij Feyenoord heerst is rust men weet wat men wil en voert een herkenbaar jeugdbeleid dit alles geleid door Stanly Brad, die naar ik weet ook bij Ado heeft gewerkt.

Een voorbeeld:

Twee jaar geleden werd de heer Wim van Laar hoofdjeugd opleiding hij nam het stokje over van Oscar van Alkemade, na de aanstelling van Van Laar werden de F en E pupillen afgeschaft bij ADO Den Haag, een geweldig idee want vanaf 2010 domineren de busjes uit 010 het stads beeld in groot Den Haag om de talenten naar Rotterdam te vervoeren. Geschrokken door dit effect heeft men voor het seizoen 2012-2013 maar weer F en E pupillen aangetrokken natuurlijk zijn deze jongens uit de categorie gaat wel de beste lopen in Rotterdam kortom een slechte beslissing.
Ook onder het beleid van dhr. Van Laar degradeerde de A jeugd uit de eredivisie en werd men dit seizoen 3e in de 1e div., hoop gloort via de nacompetitie kan men terug komen er moet gezegd worden dat de C 1 landskampioen werd in 2011 (een saillant detail is dat van Alkemade trainer was van dit C1 elftal) .

Dit seizoen kwam er aan het licht dat Marcel Koning niet over de juiste papieren beschikte om de A1 te trainen (Koning promoveerde het jaar er voor met de zondag amateurs naar de 1e klasse) hij werd op non actief gezet. Ook Van Laar die wist dat Koning onder valse of andermans papieren trainde en hij werd weg gepromoveerd naar ADO 3 en zal het einde van het seizoen door de achterdeur verdwijnen. Wilfred van Leeuwen werd in Jan 2012 de nieuwe hoofd jeugd opleidingen.

In een tijdbestek van 3 jaar heeft Ado 3 hoofd jeugd opleidingen gehad. Een groot contrast met dat van Sparta en Feyenoord en zelfs Excelsior. Na een matig verlopen seizoen  bracht M. Steijn naar buiten dat 4 spelers die nog op voorspraak van v.d. Brom naar Ado kwamen niet eredivisie waardig waren, noem daarbij Lusik en J. Verhoek en de in de winterstop aangetrokken spelers, deze  waren ook al geen versterkingen. Dan vraag je af niet alleen bij de jeugd is de scouting een probleem, ook bij het 1e elftal is de scouting een drama, hier voor is Lex Schoenmaker Junior verantwoordelijk. Maar daarom kwam er een nieuwe adviseur bij ADO. Aad De Mos (Haagsche Aadje in de volksmond) gaat adviseren en neemt zijn dochter Tessa mee, deze is toevallig zaakwaarnemer. Het eerste compliment wat Aadje gaf is dat Lex Schoenmaker jr. een geweldige scout is van het 1e elftal  en weet waar hij de spelers vandaan moet halen, jazeker dochter Tessa heeft er nog wel een paar ben benieuwd wat dhr. Steijn het einde van volgend seizoen zegt. Ook de jeugd opleiding van Ado heeft te maken met het fenomeen  zaakwaarnemers dit zijn mensen die de belangen behartigen voor spelers ouder dan/ of 16 jaar. Ado heeft zo zijn eigen huis zaakwaarnemer dhr. Schouten, zijn vader was jaren lang leider bij de jeugd van ADO, zorgden dat  de Elia’s  in de stal van dhr. Schouten kwamen, deze spelers worden heel wat wijs gemaakt en vertrekken vervolgens voor heel weinig naar andere clubs, uiteraard in het belang van de speler niet van Ado.

Maar wat is nu eigenlijk het probleem bij Ado en zeker bij de jeugd? Iedereen heeft zo zijn belangen en verdedigd deze: bv. een trainer die, .b.v. dhr Schouten als zaakwaarnemer heeft en een talent in zijn elftal heeft, zorgt dat deze bij hem in de stal komt uiteraard tegen commissie daarna begint de lobby voor een contract en wordt een speler vaak beter voorgeteld dan hij werkelijk is, hoofdtrainers doen hier aan mee want dhr. Schouten is zijn zaakwaarnemer. Aangezien bestuursleden geen enkel inzicht hebben of de speler we of geen kwaliteit heeft is de zaak gauw beklonken de speler krijgt een contract.

Vaders en moeders die dromen dat hun zoons een grote voetbalcarrière tegemoet gaan zijn tot heel veel bereid alles om bij de trainers of hoofdscouts in de gunst te komen. En daar zit nu het probleem men kijkt niet meer naar de kwaliteit van de spelers maar wat er aan de strijkstok blijft hangen voor de heren. Goede spelers worden vaak weggestuurd om dat ze te b.v. klein zouden  zijn, A en B jun. worden aangehouden omdat pappie sponsor is of andere dingen betaald dat vertaald zich in de eindstanden van deze teams.

Kortom corruptie, hierdoor komen vele Haagsche spelers met heel veel kwaliteiten niet door test wedstrijden heen omdat er op hun plaatsen vaak middelmatige voetballers gehandhaafd moeten blijven door corruptie.

Nu begrijp ik waarom de Elzevier schreef bij ADO  Den Haag weinig  kans om door te breken.

 

 

.

Commentaar (91)add comment
0
gast: ...
tja dit is al jaren aan de gang
op een of andere manier wil het maar niet lukken

waarom omdat er niet gekeken word of je een hart heb
maar of je ping ping heb

inderdaad ouders komen trots binnen
en dan denk ik wacht maar tot je een seizoen verder bent

als ze het redde

heb toch aardig wat spelertjes zien vertrekken die het in zich hadden

en als de trainer je niet moet ben je ook de klos
zit je gewoon op de bank simpel

heel erg jammer wat er daar allemaal gebeurd
vind het niet erg motiverend naar de kids toe
1

05 juni, 2012
0
V: ...
Robert Koesveld kon wel degelijk naar Den Haag. Hij en familie hadden een beter gevoel bij Heerenveen destijds. Wat ook terecht blijkt achteraf.
2

05 juni, 2012
0
min: ...
Logisch, het is 1 grote chaos en men wilt voor een dubbeltje op de 1e rij zitten. Je kan je kind inderdaad beter naar andere clubs laten vertrekken waar ze de boel wel op de rit hebben.....
3

06 juni, 2012
0
gast: ...
het enige wat ze doen is bezuinigen bij de jeugdopleiding
en dat komt niet te goede van de spelertjes

en die v leeuwen geen hoge pet van op

op een of ander manier is het eerste wat teld
en daar moet alles voor wijken

maar de hoge heren behouden hun salaris
ten koste van alles

het is toch gewoon schandalig
de afgelopen 5 vijf jaar is er nog niet de waarde van een gulden oeps sorry een euro ingestoken

en dan durfen ze nog met een air te lopen ook
ze moeten dr eigen dood schamen

ze zeggen jeugd is de toekomst helaas niet bij de ado den haag

het verhaal gaat al een aantal jaren dat ze de opleiding willen op doeken omdat dat weer zoveel geld scheeld

als je weet hoeveel spelertjes er al verkast zijn
dan is het niet zo gek dat de opleiding een aanfluiting is

kijk eens naar de spelers die naar dordrecht verhuizen??????
zet ik toch ook me vraag tekens bij
4

06 juni, 2012
0
gast: ...
oja en wat mij nog het meest verbaasd is
hoe het er bij de amateurs kantine,s aan toe gaat
die zijn profesioneler dat een een bvo als ado den haag

en waar licht dit aan dan
5

06 juni, 2012
0
JPB: ...
@gast
Waar dat aan ligt is heel simpel.
Bij de jeugdopleiding is het zaak jongens op te leiden en zoveel mogelijk door te laten stromen om geld te verdienen.
Bij amateurclubs komt het plezier in het spelletje en alles erom heen eerst.
Ten tweede steken amateurclubs het geld in de zaken om het voetbal heen en Den Haag bezuinigd op de ''bijzaken''.
6

06 juni, 2012
0
Jos Den Haag: ...
Even een paar dingen die niet kloppen.
na de aanstelling van Van Laar werden de F en E pupillen afgeschaft bij ADO Den Haag
De afspraak was onder ALLE BVO's deze leeftijdgroepen te laten vallen en kinderen wat ouder te scouten. Iedereen deed daar aan mee, maar op het laatste moment lapte AJAX FEYENOORD en PSV de gemaakte afspraken aan hun laars en gingen gewoon verder. HIer kon Ado dus niets aan doen. Maar was door een vies spelletje van de grote 3.
Het "missen" van grote tal;enten uit de regio. Natuurlijk kan er een enkele keer een talent over het hoofd worden gezien, maar als er een talent rond loopt lopen ALLE scouts er om heen als Haaien. En dan is het vaak aan de ouders of de speler zelf welke keuze men maakt. Zoals een Karim Rekim ook hij was in beeld bij ALLE clubs in de regio. Maar dan kan je een keuze maken...Ado of Man. City waar je vader ook nog eens een "baan" krijgt als chauffeur (verkapte betaling) Romano vd SToep zou naar Ado komen (heeft daar in het verleden ook gespeeld in de jeugd) Maar koos ZELF voor Utrecht. Wat zaakwaarnemers betreft dat zijn de werkelijke boosdoeners denk ik soms maar weet hier niet veel van. Als je je afvraagt waar ik mijn info vandaan haal...Ik ben zelf een BVO vader geweest, ken Romano persoonlijk als ook Karim.

Geloof me het is met het kleine budget en mogelijkheden die ADO heeft echt niet zo slecht gesteld met onze jeugdopleiding. Maar je kan zelf ookwel kinderen uit bv Rotterdam gaan scouten maar daar moet je weer meer busjes voor laten rijden en dat kost geld en dat is er niet. Het is een vicieuze cirkel. Een oplossing zou zijn in mijn ogen, fikse verhoging van het budget voor het aantrekken van meer top trainers. En de mogelijkheid om kinderen te halen iets verder dan deze regio....maar geld hé...
7

06 juni, 2012
0
gast: ...
@@@@Jos Den Haag: ...

weet niet hoelang geleden je bvo vader was
maar de afgelopen 5 jaar is er bij de jeugd alleen maar bezuinigd
nog niet een eure ingestoken

in de afgelopen jaren is het er niet beter op geworden
afgelopen seizoen waren er kids bij die op de helft van het seizoen nog dr kleding niet compleet hadden
this maar een dingetjes
maar als je te weinig besteld
ik vind het een aanfluiting

en zo zijn er nog een aantal dingen die veel beter kunnen
8

06 juni, 2012
0
gast: ...
@@@JPB: ...

ik ben benieuwd hoe ze dit seizoen gaan reilen en zeilen
met die eikel als hoofdopleiding

ik begrijp wel dat de jeugdopleiding is voor de doorstroming
maar ik vind dat ze dat anders aan moeten pakken
en niet met bezuiningen

en inderdaad bijzaken ze kunnen beter bij de hoofdzaken bezuinigen
9

06 juni, 2012
0
Hakkelaartje: ...
Professionele jeugd scouts lopen er bij ADO niet, voormalige scouts van ADO lopen nu voor andere clubs te scouten,ADO komt pas kijken als ze via via horen dat een dat er een bvo belangstelling heeft voor een speler in onze regio.
Wanneer een speler op een gegeven moment kan kiezen tussen ADO en een andere bvo,zal voor veel ouders de keuze niet moeilijk zijn.
Ten eerste gaat het bij andere clubs er veel profesioneler aan toe,betere trainers (van naam),betere accomidaties,en ook niet onbelangrijk is dat de ouders bij ADO iets van kleding e.d. Moet betalen,dit is bij andre clubs geheel gratis.
10

07 juni, 2012
0
Hakkelaartje: ...
Toen ADO stopte met de jongste elftallen was van Laar nog niet bij ADO betrokken,dit gebeurde inderdaad op advies van de KNVB. Maar bij ADO wisten ze al bijtijds dat de grote clubs de jongste teams niet zouden weg doen,dus had ADO ook nooit moeten stoppen. Dit gebeurde allemaal VOOR het aantreden van WETZEL.
11

07 juni, 2012
0
gast: ...
hakkelaartje klopt wel wat je allemaal schrijft
12

07 juni, 2012
0
Hakkelaartje: ...
@gast... Ja wat denk jij dan,day ik net als zovele hier maar iets roept?
De klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.
13

07 juni, 2012
0
gast: ...
nee hoor
ik wil alleen maar bevestigen dat het waarheid is
bedoel hier verder niks mee
ter versterking van jou verhaal dat ik reageer
14

07 juni, 2012
0
Koosje: ...
Wat een onzin allemaal. Geen geld voor opleiding? Onze Grote Maurice krijgt van de directie zijn budget, deelt dat zelf in en laat het bevestigen door de directie. De opleiding is de sluitpost.
Steijn houdt zoveel mogelijk ruimte aan voor het eerste elftal, houdt als reserve een deel achter de hand voor de salarissen van aanvullende "aankopen" tijdens het seizoen (bijvoorbeeld Ali B, Ebi S) + voor tussentijdse trips naar Lourdes om te bidden voor het Wonder van handhaving in de eredivisie.
Het ligt dus niet aan 020 Ceessie of Kallie, maar aan Steijn dat de hele jeugdopleiding naar de kloten is. Wie afgelopen zaterdag de A1 zag weet, mits hij iets van voetbal snapt, dat ook deze lichting geen spelers met meerwaarde bevat. Dat komt omdat we weigeren voldoende geld in de opleiding te stoppen. We gooien kennelijk liever de centen weg naar spelers van degradanten en bierligaclubs, waardoor wij zelf op dat niveau zijn gaan spelen. Al die talenten die we vorig jaar aantrokken heb je of te laat gezien of je roept alleen maar dat het talenten zijn om je eigen kortzichtigheid te verbergen. En nu geeft Steijn Van den Brom de schuld van de miskleunen! Je moet maar durven!
Steijn en zijn volgzame slaafjes zullen straks in het najaar met schande overladen worden uitgekotst. Het is niet zo moeilijk om dat te voorspellen.
Tel uit je winst.
15

11 juni, 2012
0
haagse willem: ...
De belangrijkste wedstrijd van de opleiding promotie wedstrijd van onze A1 .
Maurice Steijn was niet aanwezig dit zeg toch genoeg ...
Er liepen een hoop oud eerste elftal spelers op het complex de Toekomst .
Maar onze Maurice Steijn haagse hoop in bange dagen was volgens mij op vakantie ongeloflijk maar waar..
16

11 juni, 2012
0
@haagsewillem: ...
Neem aan dat Steijn na een heel seizoen wel weet wie de talenten in de A1 zijn. Vakantie plan je maanden vooraf en zal zijn aanwezigheid het resultaat beinvloeden? Neem aan dat hij erbij zou zijn als hij in het land was.
17

11 juni, 2012
0
oostrum: ...
Een trainer van een eredivisie club die plan zij vakantie volgens mij zodat.
Hij rekening houd met na compitie of wat dan ook wat met de club waar hij voor werk te maken heeft.
Gaat niet er omdat hij weet wie de talenten zijn maar om het respect naar zijn collega en jeugd spelers.
18

11 juni, 2012
0
Vosse: ...
Ik betwijfel of Maurice Steijn wel oog heeft voor talenten ik heb daar nog niets van gemerkt op dit moment.
De beteren Talentvolle Haagse voetballertjes spelen op dit moment niet bij ADODenHaag maar bij AJAX , Feyenoord , Fc Twente of Fc Utrecht
19

11 juni, 2012
0
Paul v/d S: ...
Nederland onder de 18 jaar spelen op dit moment 4 Jongens uit deze regio DenHaag .
Maar niet een speeld er bij ADODenHaag.
20

11 juni, 2012
0
P: ...
Het is toch ook een armetierige bedoening op de aftrap ?
Het veld is te kort in de lengte en te kort in de breedte, sterker nog, er staan niet eens lijnen op....
Hoe kan je dan in godsnaam wedstrijd situaties trainen ?

Kleedkamers en kantine staan ook op instorten inmiddels, daar laat je met goed fatsoen je hond nog niet schijten....
21

11 juni, 2012
0
gast: ...
ik ben benieuwd hoe ze dit komend seizoen gaan doen

niemand durf te praten ahahah
omdat ook ieder een ander verhaal heeft dus weten ze het zelf wel
wat er gaat gebeuren

en inderdaad afgelopen zaterdag was er geen steijn
niet eens een speler uit 1ste

er waren wel een paar bekende
toen dacht ik nog huuu moet die nou hier
goh belangstelling

oja aad de mos was er wel
dus die doet nog steeds mee
22

11 juni, 2012
0
NICO: ...
Waren zat bekende personen uit het Haagse voetbal ..
Alleen Maurice Steijn en volgens mij ook geen Henk Fräser
Wat ik toch een schande vind .
Want het was en is voor ADODenHaag toch ook wel erg belangrijk dat de A1 op het hoogse niveau speeld.

23

11 juni, 2012
0
gast: ...
@@@@@@@NICO

zo is het ook normaal gesproken hoor
en hier bedoel ik mee
ze tranen aangrenzend de jeugdopleiding

maar je ziet er niet een van het 1ste
om te kijken zelf de recente spelers niet die van de opleiding afkomen
als antwoord geeft de trainer ze hebben het te druk
pleur op man wat is nou een half uurtje
ff 30 meter verder lopen

de jeugd is toch de toekomst

moet zeggen in de tijd van vd brom zag je ze wel af en toe
langs komen
24

11 juni, 2012
0
Herman Buitendijk: ...
Fc Utrecht en Fc Twente gaan de samenwerking met Haaglandia een nog groteren en beter invulling geven.
Ook de Scouting van de 3 Clubs werken nu samen in de regio Haaglanden.
Het nieuwe te open kantoor ten aanzien van de samenwerking komt ook op het complex van haaglandia de staan.
Dit is toch een slechten zaak voor ADODenHaag hoe is dit mogelijk
25

14 juni, 2012
0
Wieteke G: ...
Hoe ik het godser KK mogelijk dat een van de beste Jeugd afdelingen wat dat heeft Haaglandia zeker.
Niet samenwerk met ADODenHaag hier ken ik echt niet met me pet bij.
Lekker hoor de beste haagse jeugd spelers wie vertrekken naar BVO buiten DenHaag.
26

14 juni, 2012
0
frans m: ...
maurice zit in ibiza dat verdient hij toch
27

14 juni, 2012
0
frans m: ...
lex jr is toch geen scout dat is niks , woont nog bij zijn ouders.
Kan toch niet dat hij spelers gaat bekijken
28

14 juni, 2012
0
Al Cornelissen: ...
Het probleem bij ADO Den Haag is niet Maurice Steijn. Die zou niets liever willen dan dat de opleiding wél spelers aflevert die vroeg of laat eredivisiewaardig zijn. Het zit hem ook niet in het krappe budget want dat zou juist creatief moeten maken. Bovendien is afroming van dat budget al sinds 2004 aan de gang.
Het grote probleem bij ADO Den Haag zijn de ogen langs de kant op zaterdagochtend en -middag, bij KNVB-wedstrijden en de aansturing van deze mensen; de scouts. Daar ontbreekt kwaliteit omdat het geregeerd wordt door vriendjespolitiek. Er is geen visie op het kijken naar spelers en het beoordelen van spelers. Geen zicht op specifieke kwaliteiten van spelers en geen notie van wat een speler moet kunnen. Men doet maar wat, roept maar wat en schrijft maar wat. Ze zijn er echt, scouts die met halve elftallen aan komen dragen en de speler met de meeste potentie niet opmerken. Rechtsbenige spelers worden aangedragen als linksback en elke speler met het cijfer 10 op z'n rug is ‘een topper’. Terwijl er niet gekeken wordt naar specifieke kwaliteiten; wat moet een r.benige centrale verdediger die instroomt kunnen en welke kwaliteiten moet hij hebben om zich verder te kunnen ontwikkelen. Dat benul ontbreekt bij bijna alle jeugdscouts bij ADO Den Haag.
Daarnaast is een ander probleem dat er intern geen geduld is met spelers omdat WINNEN het grote doel is i.p.v. opleiden. Dus kiezen trainers voor spelers die op korte termijn succes brengen maar op de lange termijn geen betaald voetbal gaan halen. Het is niet voor niets dat de op één of twee na kleinste speler van C2 naar Ajax gaat. Want de reuzen voor- en achterin zijn ongeschikt voor de lange termijn. Die brengen de huidige trainer succes maar gaan geen betaald voetbal halen. En juist om dat laatste gaat het, je hebt een opleiding om je eigen spelers te kunnen brengen naar betaald voetbal, bij voorkeur bij ADO Den Haag.
29

14 juni, 2012
0
Al Cornelissen: ...
Je kunt niet in een glazen bol kijken als het om de ontwikkeling van spelers gaat. Maar wat je wel kunt is goed kijken naar spelers, communiceren met elkaar, luisteren, leren, meningen toetsen, beter worden en op basis daarvan een beslissing nemen. En misschien wel het allerbelangrijkste: zelf weten wat je in huis hebt. Niet matig inruilen voor matig. Matig alleen inruilen voor beter. Maar als scouts niet weten wat matig en wat beter is, dán heb je als opleiding een probleem.
30

14 juni, 2012
0
....: ...
de opleiding gaat dood , alleen maar matige trainers die zichzelf willen bewijzen met punten halen ipv opleiden.
Er zijn de laatste jaren teveel echt goede jeugdtrainers weggegaan , die passie en het hart op de juiste plaats hadden voor de kinderen.
Jammer!!
31

15 juni, 2012
0
aaaaaa: ...
ja het probleem is wel die steijn want die wil zijn eigen trainers, vrienden, en die hou de komst van trainers tegen.
32

15 juni, 2012
0
....: ...
Ja is wel zo , steijn bepaald alles nog binnen de opleiding.
Van Leeuwen is een meeloper.
Normaal kan ado toch niet verder met de huidige jeugdtrainers , zijn gewoon niet capabel om kinderen beter te maken.
Ik had vele goede verhalen gehoord over v Leeuwen vanuit sparta , had een prima staf daar neergezet , hier blijven de matigste trainers van haaglanden bij ADO , hoe is het mogelijk.
33

16 juni, 2012
0
clubgetrouwe: ...
Als Lex jr scout is begrijp ik ook waarom er geen goede spelers aangetrokken worden of gescout, je moet is met hem over voetbal praten lachie je eigen drie slagen in de rondte, dacht zelf ook dat ie heel goed kon voetballen hahahaha
34

16 juni, 2012
0
clubgetrouwe: ...
Als ze met Aad de Mos in zee gaan moeten ze alleen ff afspreken dat ze geen spelers van ze dochter contracteren wat die heb niet echt toppertjes onder contract.
35

16 juni, 2012
0
Oudlid: ...
Ken jij Lex jr en ook dochter van de Mos dan persoonlijk clubgetrouwe: ...? Stel dat hun misschien hier meelezen of via via ken je toch ook je echte naam hier neerzetten of ben je bang dat je dan door de mand valt? Vind dat altijd zo zwak om over iemand te oordelen die je niet kent. Ik hoorde trouwens van een kennis van mij die had met oa Lex jr en Maurice Steijn gespeeld en hij kon idd wel aardig balletje raken hoor dus weet niet waar jij clubgetrouwe: ... je info vandaan hebt. Uit jouw reactie lees je dat jij dus heel veel kijk op het voetbal hebt, dus dan zou ik solliciteren bij de club als ik jou was !!
36

17 juni, 2012
0
Fransje: ...
Lex jr top scout , hoe kan het weer dat een jeugdspeler van HBS weer niet naar ADO gaat maar weer naar Feyenoord . Terwijl er wel een tip is gegeven voor ADO maar ADO zag niet zoveel in dit spelertje voor de A1 maar Feyenoord wel . Hey lexje je moet wat minder twitteren met de jongens en minder slijmen bij de spelers . En maar zeggen dat je dag en nacht bezig bent met ADO . Ja hè hè je hebt verder niks te doen .
37

17 juni, 2012
0
V: ...
@ fransje

Het kan ook nog steeds dat mensen een hekel hebben aan het imago van de supporters he en daarom niks met de club te maken willen hebben. Of wie weet is zijn vader wel altijd feyenoord fan geweest.

Ik ben blij dat we poepon, holla en meijers hebben dan zijn we voorlopig in ieder geval al beter dan vorig jaar. En die hele jeugdopleiding interesseerd me geen zak.
38

17 juni, 2012
0
@Fransje: ...
Volgens mij maak jij een kleine inschattingsfout want heb fff op de site gekeken van Jeugdopleiding en zie daar staan dat Ron Kenter Hoofdjeugdscouting is en dan lijkt het me toch logisch dat die verantwoordelijk zijn voor de jeugd samen met Wilfred v L.
en wat V. zegt kan toch ook ? Wij weten niet van alles vd hoed en de rand dus.
39

17 juni, 2012
0
gast: ...
zooooooooo ben gister op het jeugdcomplex van PSV geweest
teering wat een mooie accomodatie

daar kan ado nog een puntje aan zuigen
heb ff rondje gelopen door het gebouw heen voor zover je er bij kon
echt heeeeel mooi
goed verzorgd allemaal

super bediening
nee psv kan zeggen dat ze een opleiding hebben voor de jeugd

was er stil van
wil wat zeggen een hagenees die stil is
40

17 juni, 2012
0
Wieteke G: ...
Thomas Nieuwenburg Haaglandia nu ook naar AJAX
Mo Affi Haaglandia nu ook naar Fc Utrecht

Waarom nu niet naar ADODenHaag slapen ze daar ofzo
41

18 juni, 2012
0
Fred Hoek: ...
Het is toch allemaal logisch ook dat die gasten kiezen voor een AJAX of een Fc Utrecht
Jonge jongens komen daar op gesprek en zitten in eens aan tafel met een Wim Jonk en een Dennis Bergkamp.
Of bij een Fc Utrecht met een jan Wouters .
Nee dan kom je op gesprek bij ADODenHaag zit je aan tafel met Lex jr of een Ron Kenter jij dan is de keuze toch ook snel gemaakt voor zo jong kereltje
42

18 juni, 2012
0
Oosterlaken: ...
Heel die scouting van ADODenHaag klopt geen reet van...
Lopen mannen als Jan Visbeen ,Willem van Maren, Lexjr en weet ik wat voor mongolen nog meer ..
Vind je het gek dat heel de jeugdafdeling van ADODenHaag naar de klote is.
43

18 juni, 2012
0
gulik: ...
Willem van Maren is toch de persoon wie Rob van Dullemen neer sloeg bij ADO.
En wie een club icoon als Jos Boer bedreigde omdat zijn zoon wesley bij ADO weg moest vonden ze niet goed genoeg.
En zo'n persoon loop nu in diens bij ADO .
Ja de normen en waarden bij ADO zijn helemaal weg.
44

18 juni, 2012
0
De Beerput: ...
Ja wanneer gaat die beerput nu eens helemaal open
45

18 juni, 2012
0
Oudlid: ...
Afdeling Scouting
Ron Kenter - Hoofd Scouting
Cees van Etten - Coördinator
Ton ’s-Gravendijk – Voetbalschool – scout
Dirk Peeters – scout
Jan van Holst – scout
Rob Guffens – scout
Jaap v.d. Wiel – scout
Jim Roosa – scout
Klaas Krul – scout
Wim van Maren – scout
Karel Wattimury – scout
Theo Hoefnagel – scout
Peter den Houting - scout
Henk de Ridder - scout
Jan Visbeen - scout
Wim Sleijster - scout

Dit zijn de scouts van de Jeugd en zie hier geen Lex Junior tussen staan dus hoe kan hij dan steeds de schuld krijgen ?? Hoofdopleidingen is tog de baas daaro of niet ?? Volgens Ger vd Weelde die scout is van 1e heeft Lex Junior niks met de jeugd te maken en scouten hun alleen voor eerste, dat is wat hij tegen mij heb verteld laatst bij A1 promotie wedstrijd
46

18 juni, 2012
0
@Oosterlaken: ...
Oscar Alkemade loopt er ook nog rond he en vraagt ook iedereen binnen de jeugdopleiding wattie nou eigelijk nog doet daar maar staat wel op payroll......
47

18 juni, 2012
0
gast: ...
oscar is te duur om uit te kopen daarom zit ie er nog
en komend seizoen gaat ie weereen elftal leiden weet ff niet meer welk

48

18 juni, 2012
0
intern: ...
ach er loopt van alles rond bij de clup.een steward die een half jaar vast heeft gezeten, en weer lekker aan de bak mag. een steward wiens zoon een poging tot moord in zijn schoot geworpen kreeg omdat die over een paar mensen heen gereden is, moedwillig.
dus breek me de bek niet open.
49

18 juni, 2012
0
P: ...
Haaglandia heeft toch een samenwerkingsverband met FC Utrecht omdat ze niet met FCDH wilden samenwerken, zal vast ook te maken hebben met het feit dat het een zooitje is bij FCDH en ze afspraken niet nakomen....

50

19 juni, 2012
0
......: ...
wat een trieste verhalen allemaal , wat een drama voor een club ado den haag , ze maken alles kapot en laten de jeugdopl naar de klote gaan.
Pfff idd Ron kenter , kan er helemaal niets van , schande!!!
Gewoon schoon schip maken met nieuwe trainers , hfd scouting ect ect.
het zal nooit opknappen binnen de jeugdopleiding omdat ze elkaar allemaal de handen boven het hoofd houden.
Trieste zooi
51

19 juni, 2012
0
clubgetrouwe: ...
zijn wel grote namen die scouts bij den haag zel wel aantrekkers
52

19 juni, 2012
0
......: ...
clubgetrouwe , zijn allemaal bijna 80 jaar
53

19 juni, 2012
0
clubgetrouwe: ...
Kan iemand mij mischien vertellen wie ze de laatste jaren gescout hebben en die ook echt doorgebroken zijn.
En dan nog 1 vraag welke spelers heeft Lex jr gescout ??????
54

19 juni, 2012
0
@clubgetrouwe: ...
clubgetrouwe: Als je nou zon kenner bent zoals ik boven lees je kent dan hoef je dat toch niet te vragen ?? Lees dat je ook Lexjr persoonlijk kent dus dan zal je toch ook wel weten dat hij niks met de jeugd heb te maken. Hij staat toch ook niet bij die hele waslijst scouts of heb je wat tegen hem persoonlijk ?
55

19 juni, 2012
0
clubgetrouwe: ...
Speciaal voor oud lid ik heb met lex bij oranje blauw gespeeld was hij niet echt de beste (hoofdklasse hvb)maar kon het wel lekker vertellen dat helpt natuurlijk als je een goed verhaal hebt en een bekende vader.
56

19 juni, 2012
0
Oudlid: ...
@clubgetrouwe Dus als ik het goed begrijp was jij de sterspeler smilies/grin.gif
57

19 juni, 2012
0
fransje: ...
@oud lid je hebt gelijk ik heb de verkeerde de schuld gegeven ik bedoelde deze heren niet lex jr
58

19 juni, 2012
0
Oudlid: ...
Het mooiste is wel dat toch wel heel veel mensen ADO een warm hart toedragen en lekker van alles over en weer roepen , DH altijd in beweging laten we maar zeggensmilies/cheesy.gif
59

19 juni, 2012
0
De Beerput: ...
Afdeling Scouting
Ron Kenter - Hoofd Scouting
Cees van Etten - Coördinator
Ton ’s-Gravendijk – Voetbalschool – scout
Dirk Peeters – scout
Jan van Holst – scout
Rob Guffens – scout
Jaap v.d. Wiel – scout
Jim Roosa – scout
Klaas Krul – scout
Wim van Maren – scout
Karel Wattimury – scout
Theo Hoefnagel – scout
Peter den Houting - scout
Henk de Ridder - scout
Jan Visbeen - scout
Wim Sleijster - scout

zeg nou eens eerlijk wat moet je met dit zooitje
60

19 juni, 2012
0
clubgetrouwe: ...
Beste oudlid nee ik was niet de ster speler maar daar ging het volgens mij niet om, de vraag was welke spelers zijn doorgebroken door Lex volgens jou dus een van de beste scouts van nederland waar alle deuren voor open gaan bij alle voetbal verenigingen. De volgende vraag wat heeft Lex dus bereikt als SCOUT van DEN HAAG mischien dat je daar dan antwoord op wil geven
61

19 juni, 2012
0
Oudlid: ...
Ik merk aan jouw commentaren dat je wat tegen deze jongen persoonlijk hebt, maar op je vraag antwoord te geven ik weet echt via die kennis van mij dat hij echt een zeer gewaardeerde kracht is bij de proftak en diegene werkt ook bij de club. Verder weet ik het ook niet maar diegene die het vertelt die is echt wel zo als het een koekebakker is dat hij dat ook wel eerlijk zegt tegen mij, Ik ken de beste jongen niet dus ik kan er ook niet over oordelen.
62

19 juni, 2012
0
gast: ...
wat nou het jammeruh in het hele gebeuren is rond de jeugdopleiding is dat er zat mensen zijn die willen helpen en investeren

goede iedeeen hebben voor de jeugdoopleiding
maar nul op recest krijgen

die hoeren bende in stadion doen er gewoon niks mee
dus zeggen de mensen ook zoek het maar uit
63

19 juni, 2012
0
......: ...
ik ben al erg lang supporter , heb al zoon 30 jaar een seizoenskaart.
heb dus mooie en klote tijden meegemaakt.
We moeten niet vergeten dat de opleiding erg belangrijk is op lange termijn.
Met zo'n groot achterland moet Ado toch net zoals 020 toppers kunnen maken die het 1e halen en veel geld opleveren.
Dus de opleiding is van groot belang!!!!
De directie moet nu echt de bezem erdoor halen want ik hoor slechte geluiden over de opleiding.
Zorg dat de opleiding beter word en gooi de huidige rotzooi eruit , willenw e overleven dan moetenw e dat doen!!
Dus directie?????
64

21 juni, 2012
0
gast: ...
@@@@@......: ...


ik kan je vertellen en dat heb ik al eens eerder gedaan in stukjes
de afgelopen jaren is er alleen maar bezuinigd bij de jeugd opleiding
er is de afgelopen jaren nog niet de waarde van een spijker in geinvesteerd

dus je kan wel zeggen de bezem dr doorheen en ze moeten wat doen
nou ze zijn alleen maar met zichzelf bezig bij de directie

de hele jeugdafdeling intreseerd ze geen reed
en als ze dr komuh is het om te bezuinigen

en dan durven ze nog met een air rond te lopen ook

strontzakken zijn het
65

21 juni, 2012
0
clubgetrouwe: ...
Lees net dat Lex schoenmaker blijft tot 2014 ben blij voor Lex en voor DEN HAAG een echte HAGENEES met verstand van voetbal en voetbalzaken.
Dat is een persoon die de taal van de supporters en van de sponsers spreekt en niet met een air rondloopt in BTB
66

22 juni, 2012
0
......: ...
lex doet geen kut man , toen lex het 1e deed was het een groot drama.
67

25 juni, 2012
0
gast: ...
ik weet wel dat lex nog op dit moment een van de laatste clubgetrouwe is, en op dit moment een zeer bindende factor is!
68

25 juni, 2012
0
......: ...
lex is een goede vent , maar ze moeten hier niet overdrijven dat lex zo een goede trainer is.
dat is hij nl niet , heeft zijn hele trainersschap te danken aan van hanegem en israel.
69

25 juni, 2012
0
balletje balletje: ...
en zo gooien ze elkaar maar steeds dat balletje toe, vriendje van mij, vriendje van jou. me schoonzoon moet voetballen, me neefje kan het wel niet maar die krijgt ook een basisplaats. ach me zuster haar man die zal ik ook lekker spekken.
70

25 juni, 2012
0
clubgetrouwe: ...
Lex is gewoon een oudspeler met uitstraling voor DEN HAAG een boegbeeldje meer bedoel ik er niet mee.
Met zijn zoon heb ik niks maar dat was al duidelijk deze heeft geen meerwaarde voor DEN HAAG.
71

26 juni, 2012
0
......@balletje balletje: ...
helemaal gelijk , het is een schande dat er bij de jeugd alleen maar gekeken word naar vriendjes en niet naar kwaliteit.
Als je er niets van kunt als trainer mag je toch blijven omdat je vriendje bent , kom op zeg haal nou eens kwaliteitsmensen!!!!!!
Deze directie kan het geen kut schelen wat er op de aftrap gebeurt , al zou het ze wel kunnen schelen zouden ze niet toe laten.
Op deze manier gaan alle haagse talenten naar 010 en 020 , toch zonde!!
72

26 juni, 2012
0
....: ...
schaam je voor dit beleid ADO!!!
73

26 juni, 2012
0
s...: ...
wanneer word de opleiding nou eens aangepakt , nu is het toch een drama mannen , kan toch niet!!!!
74

02 juli, 2012
0
gast: ...
@@@@@s...: ...

het kan wel het gebeurd toch
75

02 juli, 2012
0
...: ...
toch niet te geloven gast , onze jeugd is onze toekomst.
Word nu kapot gemaakt!!

Marc Langeveld is door van Delft weggejaagd , zat altijd op de bank , nu gaat het vent een contract voor 2 jaar tekenen bij
FC Twente.
Hij speelde afeglopen jaar al als A junior in de topklasse bij een topploeg.
Wat een schande dat dat soort trainers bij ADO aktief zijn!!
76

04 juli, 2012
0
liefhebber (inloogen geen zin): ...
1 groot bij een geraapt zooitje de jeugdopleiding. Trainers die voor de hoogste jeugdelftallen worden aangesteld zijn een drama. Talenten worden aan hun lot over gelaten. het scouting apparaat is een lachertje...Lex Jr. de grootste brulaap die er rond loopt...hou maar op brrr
77

04 juli, 2012
0
...: ...
@liefhebber.
Je hebt helemaal gelijk , kenter en lexjr zijn kneuzen!!
En jeugdtrainers vanaf de C zijn echt trainers voor lagere cluppies , doen nu gewoon de grootste talenten van ADO , kan toch niet. Logisch al die spelertjes voor andere bvo's kiezen.
de bezem er door heen!
78

04 juli, 2012
0
ouder: ...
erger nog , marc zijn vader heeft gewoon bij ado gespeeld!!
79

04 juli, 2012
0
....: ...
ja is waar ouder , trieste zaak
80

04 juli, 2012
0
Werner Oosting: ...
Melvin Visser
Sihan Keskin
Beide haagse voetballers vertrekken nu vanuit de jeugd opleidig van Haaglandia .
Naar AJAX beide hebben ook een contract voor 3 jaar getekend.
Martijn Kaptein vertrek vanuit de jeugd opleidig van Haaglandia naar PSV hij heeft getekent voor 1 jaar.
81

04 juli, 2012
0
....: ...
echt niet te geloven dat dit allemaal gebeurt.
Wanneer word het besef groter bij de directie dat de jeugdopleiding belangrijk is en ze goede scouts en trainers aan gaan nemen , van het huidige korps moet 80% weg.
Ongelofelijk ditsmilies/sad.gif
82

04 juli, 2012
0
Rob Remmerswaal: ...
volgens mij spelen er wel 25 spelers uit de jeugd van Haaglandia bij anderen BVO's in plaats van ADODenhaag.
Bij Fc Utrecht spelen er volgens mij al 7
Kan iemand mij vertellen hoe dat mogelijk is...
Haaglandia speeld in de voorTuin van ADODenHaag en nog kunnen die scouts die spelers niet ontdekken.
83

04 juli, 2012
0
Wim Ettinger: ...
Haaglandia volgens mij een van de beste jeugd afdelingen uit deze regio.
Staan ook op nummer 8 van nederland met de opleiding.
Haaglandia speeld ook in de Topklasse met 5 spelers in de basis uit de eigen opleiding.
84

04 juli, 2012
0
....: ...
Wat ik gehoord hebt is dat veel spelers niet naar ado gaan omdat de opleiding gewoon minder is dan de andere bvo's.
En jongens die bij ADO spelen vinden de trainers dramatisch dus gaat natuuurlijk mond op mond.
Met een goed beleid en voorwaarden zou je al die spelers gewoon binnenhalen , nu gaan ze elders.
Maar niemand bij ado grijpt in , dat durven ze niet omdat maurice steijn alles bepaald.
85

04 juli, 2012
0
..: ...
haaglandia is een goede amateurclub met een top jeugdafdeling.
En wat er in de inleiding staat klopt niet want Oscar Alkemade is nooit met de C kampioen geworden!!
86

04 juli, 2012
0
Onbekend: ...
Helemaal gelijk die Ron Kenter bakt er helemaal niks , want ik had een goede vriend die speelde bij Concordia delft en die heeft bij topclubs gespeeld. En toen kwam ron kenter langs en hij zei dat hij niet goed genoeg was voor de BVO niveau
87

16 juli, 2012
0
twitter : ...
Lex jr zal wat minder moeten slijmen bij de spelers en gewoon zijn werk moeten gaan doen, alhoewel hij is totaal ongeschikt voor dit werk. Dan de scouts als ik al een figuur als willem van maren daar tussen zie staan zeik ik al in mijn broek van het lachen.
Deze maan vind zich zelf zo belangrijk, heeft nergens geen verstand van en praat naar alle monden.

Daarnaast is het wel zo dat het niet aan ADO ligt dat haaglandia geen samenwerking wil maar is het de pure haat van een aantal beleidsbepalers bij haaglandia richting ADO.
88

01 augustus, 2012
0
.....: ...
Mijn zoon speelde afgelopen zaterdag tegen DSO met ado onder 21.
Tot mijn verbazing zag ik dat Aart Jan van Boksel daar trainer is van het 1e elftal.
Hoe de jongens van ADO hem begroete was erg mooi om te zien , kreeg er tranen van.(heb nog nooit spelers een trainer zo zien omhelzen)
Hoe kan het dat zulke mensen niet meer bij ado trainer zijn , dit soort trainers maakt spelers beter en geven de jongens ook normen en waarden mee.
Het was genieten hoe leuk de jongens het vonden om hem weer te zien.
Haal deze man toch terug ADO!!!!
89

06 augustus, 2012
0
ADO is Haaglandia zat: ...
27-3-09 - 17:36

RIJSWIJK - Haaglandia is zeer teleurgesteld in ADO Den Haag dat gisteren aankondigde de samenwerking met de Rijswijkse voetbalclub per direct te beëindigen. "Ik begrijp het niet, we gaan hier werk van maken. Haaglandia heeft juist ambitieuze plannen met de jeugdopleiding. Dit is heel erg zonde,'' zegt voorzitter John Bolman van Haaglandia. Volgens ADO Den Haag levert de samenwerking met Haaglandia te weinig op.

De hoofdklasser zou op incorrecte wijze jeugdspelers benaderen van de andere amateurclubs met wie ADO Den Haag ook samenwerkt. Haaglandia krijgt ook het verwijt dat ze haar talenten niet stimuleert naar ADO Den Haag te gaan, maar het juist afraadt.
Technisch directeur van ADO Den Haag André Wetzel: "De samenwerking met Haaglandia heeft ADO Den Haag niets opgeleverd. Ik had de laatste weken juist het idee dat we werden tegengewerkt. Maar de belangrijkste reden om te stoppen met Haaglandia is dat zij samenwerken met Feyenoord en nota bene een scout van Feyenoord in dienst hebben. Doe dan niet alsof je met ons samenwerkt. Daarnaast wilde Haaglandia een bijzondere positie innemen, maar wat is Haaglandia meer dan VUC, Westlandia of HBS? Ik denk dat die clubs zelfs meer hebben."
90

17 oktober, 2012
0
ADO is Haaglandia zat: ...
Deel 2;

De man in kwestie, Evert Steinvoort, hoofd opleidingen van Haaglandia is na het overleg met ADO twee weken geleden intussen met zijn activiteiten voor Feyenoord gestopt. Dat Steinvoort voor Feyenoord actief was, wist Bolman tot voor kort niet. "Dat was wel inderdaad een smet op het overleg onlangs met ADO. Dat betrof nog afspraken met ons vorige bestuur.'' ADO Den Haag bouwt komende jaren aan een nieuw regionaal opleidingscentrum. De club werkt nu met vijftien amateurclubs uit deze regio samen en wil dat aantal uitbreiden naar twintig. Afgelopen jaren stapten diverse jeugdspelers van Haaglandia over naar ADO Den Haag. Van het eerste elftal maakte alleen Bryan Brocker de overstap. De verdediger speelt nu in jong ADO Den Haag.

Bolman: "Ik vind dat Haaglandia hoort samen te werken met ADO Den Haag, de enige profclub in de buurt. Heel treurig dat het zo moet lopen. Ik had vanochtend (gisterochtend, red.) nog een berichtje ingesproken op de voicemail van trainer André Wetzel over de samenwerking, met de vraag of hij me kon terugbellen. Ik sta er echt van te kijken dat ze nu er ineens mee ophouden.''
Bolman erkent wel dat Haaglandia in bepaalde opzichten te kort is geschoten. "De club heeft bestuurlijk een onrustige tijd achter de rug. Daardoor heeft de samenwerking op een laag pitje gestaan.'' Haaglandia is volgens Bolman afgelopen tijds benaderd door andere profclubs om mee samen te werken. Binnenkort heeft de club een gesprek met Feyenoord.

Lex jr, scout spelers voor de BVO. Naar mijn mening heeft hij dat goed gedaan met Holla, Poepon, Meijers enz.
91

17 oktober, 2012

Schrijf commentaar

busy